Vores kerneopgave er at skabe livsglade, kompetente og hele mennesker.
Det gør vi ved at have fokus på kerneydelsen som er trivsel, omsorg, udvikling, læring, sundhed, samarbejde med forældre, dannelse, nærvær, tryghed, relations arbejde og anerkendende kommunikation.
Vi arbejder med didaktiske overvejelser, der ligger bag ved hver en kontakt, aktivitet og relation som vi har med børn og forældre i løbet af en alm. hverdag.
I Manøhytten lægger vi vægt på at skabe en dagligdag for børnene, hvor der er fokus på samspil, relationer samt fællesskaber. Vi tilstræber at skabe optimale legemiljøer, hvor børnene kan udvikle deres sociale, sproglige kompetencer, samt muligheden for at være nysgerrige, kreative og bruge deres fantasi i legen, både i de små og store fællesskaber.
I Manøhytten arbejder vi ud fra Marte Meo metoden.
I Manøhytten hviler alle børn. Børn er meget i gang, når de er i institution, Her bruger de meget energi på at være sammen med andre, på at opleve, på at lege, indgå kompromisser - bruger i det hele taget sig selv meget. Derfor har de i løbet af dagen, brug for at sove eller hvile - dette afhængigt af alder.
Opstart og Besøg
Når et barn har fået plads i Manøhytten, bliver der sendt opstarts materiale til familien. Barnet kan komme på besøg sammen med forældrene en måned før opstart. Forældre inviteres herefter til en første samtale med pædagogen fra stuen. På dette møde aftales barnets første uge på stuen - og der aftales 4 besøgsdage inden start. I starten er det muligt for forældrene at være på stuen sammen med deres barn.